header

header

Wednesday, February 5, 2014

Sunset


74 comments:

  1. Beautiful sunset shot. Looks alive and almost as though there is a large fire going on with smoke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gosh! I was first tonight - a first for me!!

      Delete
    2. Well, look at you being first! :)

      It does look like fire, doesn't it?

      Delete
    3. Haha! How dies it go? "The first shall be last and the last shall be first!"

      Delete
    4. I am sure that you will always be first with everyone here Eddie! xx

      Delete
    5. Oh you just like my Panda and Pig jokes lol.
      Nice of you to say that, Amy, but I'll settle for first equal with you guys! xx

      Delete
    6. I like the jokes, but it isn't because of that! xx

      Delete
    7. I know - just joking around as our lovely American cousins say. xx

      Delete
    8. True, Ed....it's your charm, not the jokes! :)

      Delete
    9. Charm, hmmmm, yes, probably, I think you are right Betsy!

      Delete
    10. Well . . . . . between you you have made me blush! ROFL
      Keep it up - I like it!! LOL

      Delete
    11. Oh Eddie, it is waaaayyyyyyy too late for you to be ROFL!!

      Delete
    12. Guess you're right!
      Time to turn in - let's hope the weather is better tomorrow.

      Delete
    13. It's already started snowing here! We'll be buried! haha.

      sweet dreams, you british bloggy friends. ;)

      Delete
  2. So have we but nothing quite this vivid! That is some amazing color!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Have you ever noticed that the color gets richer the closer the sun gets to the horizon? So cool.

      Delete
    2. Yes. Love sky watching! And bird watching. :) I guess you could say I love nature watching plain and simple.

      Delete
    3. I see your bluebird on my sidebar. :) I'll be over after dinner to have a look!

      Delete
  3. pretty...
    freezing rain tonight...so the sky is white here....
    no color....just white...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sounds like snow! Our sky will be white tomorrow!

      Delete
  4. The sky is ablaze with the sound of music....I think I can hear a symphony looking at that marvelous sky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's certainly eye catching, isn't it? It was creating pink on my walls in the house!

      Delete
  5. Beautiful, and as Eddie says, it does look as though it is on fire. We have a saying here in old England, which goes like this

    Red sky at night, shepherds delight, Red sky at morning, shepherds warning.

    So, if this was tonight, perhaps the snow will not be so bad after all! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe you're right! Unless the shepherds like snow. lol...

      Our saying is very similar except it's sailors instead of shepherds!

      Delete
    2. Hi Amy! Great minds I was going to say that - you beat me to it, but it's raining so hard here in Bristol that there was no chance to see a sunset today. Haven't seen it for a while. Is it still spherical? lol

      Delete
    3. I saw the sun today, for about a minute and then it disappeared again, I think that it has moved somewhere that is far far away from here! It is heaving with rain here too, we have men coming to cut our trees on Thursday, what chance they will actually do the work and stay dry! I think that we should get Betsy to swap us some snow for rain, but I think that she prefers the snow!!

      Delete
    4. Yep! she is hogging all the snow for her and those cats who crouch in it and ambush birds! Fancy that!!
      Well we are developing a coffee chat place between us. Anyone else want to join in and where is our hostess, Betsy? I expect she'll tell us soon she was eating her meal, washing up or entertaining the big kids. Don't believe a word of it!!! ROFL
      Nice talking - I feel like a Radio Ham.

      Delete
    5. You can radio ham with me Eddie, but I'm off too now! See you tomorrow (or today!)

      Delete
    6. sillies....I was helping the last boy with a bath. ....work is never done. lol....

      Delete
    7. Just caught your last comment lol.
      Glad we made you laugh! What fun.
      Your charming soggy Britsh bloggy buddy signing off lol

      Delete
  6. Splendid! Stunning! Stupendous! But not nearly as lovely as your new photo I saw on facebook!

    (smiling)

    Vincent xo

    ReplyDelete
  7. It was gray and gloomy all day in Bend .. with an occasional snowflake. No snow on ground though. The mountain has plenty now which makes skiers euphoric.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh the skiers are having a great season, aren't they? We'll be able to ski here tomorrow with the snow coming down right now. ha.

      Delete
    2. love this Betsy, I love sunset!

      Delete
    3. It's a COLD sunset, though! haha. We have snow hitting the windows like sleet!

      Delete
    4. look beautiful maybe like Artic lol

      Delete
    5. haha...good thing those boys have Eskimo coats now!

      Delete
    6. Maybe they won't have school tomorrow with all the snow coming down!

      Delete
    7. Im kidding I know they are sweet:))

      Delete
  8. What?
    That is it at your hut?
    Just a heart?
    The blog may fall apart
    After being so wordy
    You flip words the birdy
    But quite the shot indeed
    As always at your feed lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, now don't shout!
      I had to even things out!
      Blabbering twice last week
      turned into silence as we sunset seek.

      Delete
    2. So over the place
      Not a good ocd embrace lol

      Delete
    3. um...we're talking about my blog.
      Does it leave you in a slog?
      Do you want the long posts or the the short?
      tell me before you give an ocd snort.

      Delete
  9. Yours is redder....but...mine is warmer!
    Fixed my text....I meant 28 degrees Celsius! Ha!
    Beautiful shot, Betsy!
    Cheers!
    Linda:o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ok...I thought, "Geesh! Florida really is cold!"
      Yes, yours is much warmer. Let''s see...that's about 82F! Perfect!

      Delete
  10. Replies
    1. Isn't it! It's all gone, though...and snowing! ha.

      Delete
  11. Saw when you posted this on FB - beautiful. Such saturated colours. Makes me almost feel warm!

    Did you look at your personal FB video today? I saw mine as well as several others and they were kind of sweet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've seen others but not mine. I can't find mine! ha. Where would it be?

      Delete
  12. Replies
    1. well, you know I love things that come in threes. ha.

      Delete
  13. Replies
    1. Isn't it? A stark contrast to the snow we woke up to this morning! You take color when you can get it! ha.

      Delete
  14. We have snow here, too, though it looks like my son is going to school today. My train is running late, though.

    Betsy, your blog prompted a discussion (of sorts) about autism with my son during the Super Bowl. I wrote about it this morning.

    ReplyDelete
    Replies
    1. the mr. just shoveled our driveway...8-9 inches with a crust of ice on the top. We have a long drive, so that was his workout for the day! ha. It sure is a pretty show, though...everything looks fresh and clean. I think I'm the only one still loving the snow. lol....

      ok...will come and see your post!

      Delete
  15. I'm titling this, Fire and Ice.
    BEAUTIFUL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's perfect! We're all 'ice' this morning, though! Buried! ha.

      Delete
  16. And the sun sets later and later! Yippeee!

    ReplyDelete
  17. Just pooped back to look at that glorious sunset.
    The sun today was again highly conspicuous by its absence here

    ReplyDelete
    Replies
    1. No sun here today, either. Very grey...lots of snow, though!

      Delete
  18. Aren't they gorgeous? This one is very fiery.

    ReplyDelete
    Replies
    1. They certainly are! No sunset here today, though...it's very grey and snowy!

      Delete

I'm serving coffee! Stay and chat!
And no awards, please! Your comments are my awards!