header

header

Saturday, May 26, 2012

Scarecrow Cat


Ha ha ha.  Why are you making that face at my newest cat?  lol.
I was saying last night that I found something else fun in the auction trash yesterday,
but I needed some daylight for a good photograph.
Looks like somebody's grandpa used his jigsaw to make this cat.
He's rough cut, has marble eyes, and a bushy tail.
I think he just had to come home to the zoo with nine cats! ha ha.



The marble eyes have the best effect with sun shining through them.
And the way the old black paint is especially worn around them, I'm thinking the
kids or grand kids liked rolling them around in their sockets! ha ha.
I love that he's naturally distressed with years of weathering.
I'm thinking he was used in the garden to keep away the birds.
Or maybe by the bird feeder to keep away the squirrels?


I sprayed him off in the kitchen sink and he's drip drying on a rag in the window.
Yes, he looks right at home here!



See what I mean?  Right at home!



You know, maybe I should leave him right there to scare off
Mr. Neighbor Man, in case he wanders too close to this window again!


90 comments:

  1. Oh.......Lol
    That is too funny!
    I wonder what the other cats will think of him.
    Nancy

    ReplyDelete
    Replies
    1. They don't seem to care! haha. But I keep seeing him out of the corner of my eye and think a cat is there and I'm ready to shoo him down! haha.

      Delete
  2. good Love, idea, he 's a beauty! I love the one with the whiskers too.
    I have started a new blog, I would love if you would visit me and join as a follower, I have lost all my followers, I'm starting brand new, its called In my dreams I see, if you click on my name on this comment it takes you to my profile then the blog is listed there, have great weekend!I had to join your blog again also!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks, laurie!...Geesh, I thought you dropped of the face of bloggy earth! Thanks for letting me know! I'll come sign up for sure! Can't live without you or your lovely paintings!

      Delete
  3. Oh those eyes....how clever that Grandpa was to use marbles. What's one more cat in a happy family, huh?
    Betsy, you are so much fun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I need to look at it from outside and see if the eyes still look glowy that way. haha. Actually, he's not going to stay there...maybe he'll go on the back porch where the cats actually live! :)

      Delete
  4. hahaha that is awesome. What a find. You know when I was in the fraternity at school, we found a little pug cutout and we made the pledges carry it around with them, and would have to introduce him to any one they came across lol Totally forgot all about that. The real cat in the sink is a good catch, I like how you were able to put in the dialogue box, how'd you do that, it's very neat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, what a fun part of initiation...hahaha. Wonder who has that pug now! The little speech bubble was done with picmonkey.com photo editing...really fun stuff to play around with!

      Delete
  5. LOL should have guessed it would be another cat
    That you added to your mat
    And it fits right in indeed
    As Whiskers is no lady and doesn't take heed
    Going up for a drink
    Right in the sink
    Orlin does that too
    But what doesn't he do

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha I know, but when the cats act like that
      I tell them to have more class!
      They don't need to search for scraps
      better manners is where it's at!
      At least they don't drink from the loo!
      We had a cat that used to!
      These cats are scared a bit
      and when it flushes, run from it.
      I think Whiskers is a crazy lassie.
      It's Grey Girl that acts all classy.
      Why can't The Zoo raise refined felines?
      That would be much more sublime!
      lol. :)

      Delete
    2. Maybe Cassie will have to show them how
      As she is quite prissy as she takes a bow
      Yeah drinking from the loo
      Is just plain eww
      Orlin would jump right in
      If I left it open at my bin
      And yeah you rhymed in your day thing
      Guess you just want to let the rhymes fling

      Delete
    3. Cassies School of Classy Cats? :)

      I rhyme all the time!
      It's you I blame for my rhyme!

      Delete
  6. Well Betsy this look...special? Different?you are so funny im sure you were happy when you see in the auction lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...not exactly as nice as a pretty dish, right? lol. I might put it in the garden! :)

      Delete
    2. In the garden is nice i think

      Delete
  7. What think the otherd cats of your zoo!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nobody paid any attention to old marble eyes! haha.

      Delete
    2. I know they are making, they are ignoring him lol

      Delete
  8. Yes - you really needed this. He fits right in!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe it should go on the back porch...a welcome home sign of sorts. lol.

      Delete
  9. Finally...a cat the Mister doesn't have to feed :-)

    ReplyDelete
  10. That cat is great! A real auction treasure.
    If only he could talk, I'd be willing to bet he'd have a lot to say.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I bet he would! I wish I knew a little more about him! It was a widow's estate. I'm guess her husband made it long ago.

      Delete
  11. haha i like the effect of the eyes...that is cool...neat find...and perhaps it will scare the neighbor ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. it should at least keep him in his own yard, right? ha.

      Delete
  12. Here Kitty, Kitty...

    I really like (really like) that marbled eyed cat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I do, too...and he just goes here, don't you think? :)

      Delete
  13. Glad you rescued this one. What a character!

    ReplyDelete
  14. You have such a catchy blog! wanna follow each other darling? XoXo

    FashionSpot.ro

    ReplyDelete
    Replies
    1. why sure, since you asked so nicely. I could use some fashion, too! haha.

      Delete
  15. Creepy Peeper neighbor?!?! Not cool! Hopefully those crazy eyes will spook him :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, one time I was soaking my feet in the kitchen sink before a pedicure and he didn't know I was right in the window and wandered a little too close and then our eyes met! hahahaha. He scooted back to his yard really fast. It's become a joke now...not that he knows, of course.

      Delete
    2. you need to rig up a garden hose that you can control from the inside! haha

      Delete
  16. Well, I like him. And at least you don't have to feed this one, or worry about neutering him!

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's so true....he's well behaved and doesn't require a lot of attention. :) So unlike a real cat!

      Delete
    2. If I behave, can I sit in one of your windows?

      Delete
    3. I'm thinking that would solve the problem with Mr Neighbor Man for good. lol.....they might even move! ....ducks....lol...

      Delete
    4. I'll bet they would, especially after seeing me in my Batman costume, doing the roof patrol along with Marmy!

      Delete
    5. haha...so I'd have a scarecrow cat and a scarecrow fox. You might make the newspapers if you're on the roof with Marmy. lol.

      Delete
    6. I think the Batman costume alone would get me in the papers, doll.

      Delete
    7. Especially if you sing while you're up there! ha. Are you going to climb up the wisteria like the cats do? Or how will you get up there? Does the batmobile have a ladder or something? catapolt spring? lol.

      Delete
    8. A grappling hook on the end of a bat-rope will do the trick!

      Delete
    9. You better have some sort of window seat for Batman---otherwise he is going to be rather uncomfortable sitting in your window. Oh, and if he makes the paper--I'd like a clipping of the article for my scrapbook. :)

      Delete
    10. I'd like a nice, cushiony ringside seat for when my doll soaks her feet in the sink!

      Delete
    11. I promise...I'll even take photos myself for the blog! "Batman Sits In Wonder Woman's Window" hahaha ...or walks on her roof...or something like that. hahaha.

      Delete
    12. Lovin' the thought of you wearing that outfit...

      Delete
    13. Perhaps you better not make it to cushy of a cushion or he will become a permanent fixture in your window. :)

      Delete
    14. hahaha you guys are like therapy for my poor worn out brain. :)

      Delete
    15. haha...well, it's a double sink....you could have the other side and we could face each other and drink coffee. wow...the neighbor man wouldn't be able to resist walking over for a closer look, rubbing his eyes and swearing he saw batman through my window screen, sitting on the kitchen counter. LOL!

      Delete
    16. Well, if I wore my Zorro costume instead, he'd be looking at me, and my horse!

      But I like the idea of staring at you while I sip my coffee, brown eyes...

      Delete
    17. Would you soak your feet also Zorro?

      Delete
    18. Good point, Rebecca...it would make it difficult to do dishes. and how would Whiskers get a drink? lol...

      Zorro, huh? Yeah, the horse could stand outside the window. :)

      therapy, Rebecca? Mr. Neighbor Man would check into therapy if he started seeing super heros sitting on my sink! hahaha.

      Delete
    19. soak his feet? Hmm...well I do have two sinks. I would insist he use a separate one. I do have my standards, you know. haha.

      Delete
    20. Zorro's feet need soaking, too, but not necessarily before a pedicure, like Betsy's! They get hot, running around in the desert, and all...

      Delete
    21. Oh, I don't know--he sounds pretty adventurous to me--he lets it all hang out--on the clothesline that is. :)

      Delete
    22. haha...oh, that's true he certainly does do that.

      I have a pain in my side from laugh too hard....ha!

      Delete
  17. He's PURRRFECT for your window, Betsy!! You know when I saw the little photo in my sidebar I thought it was a mother cat nursing four kittens and I laughed because you had another brood! But, then when I saw the larger photo I chuckled even more... because it is purrrrfect! ;) blessings ~ tanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...no! Although there are two new litters in the neighborhood that I haven't seen yet! One of the moms was here to eat and drink last night but she was alone!

      Delete
    2. I love your marble-eyed cat -- I think he'd look great on your porch or in your garden. And seeing Whiskers in the sink made me laugh. My cat Sammy drinks out of the bathtub spigot several times a day -- he's got me trained to follow him in there and turn it on and off for him. Now if I could only teach him to do it himself ... lol!

      Delete
    3. We had a cat years ago that preferred to drink from the bathroom sink. We had to fill it for him before we left for work! haha. Meanwhile, the water bowl remained untouched. Sometimes he's lay on the counter and wait for us...instead of just drinking from the bowl! Silly.

      Delete
  18. I'm loving the little yellow duckling you have at the sink :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks, Dez. Isn't he cute? he's a tiny nail brush. I use him to clean my hands after I've been working in the garden.

      Delete
  19. You found another treasure, that's for sure. I think he looks perfect resting in your kitchen window.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We keep doing a double take....thinking a cat is on the counter! lol. You should have seen The Mister when he came home from work. He didn't know I had brought it home the day before. hahaha...he thought it was a real cat from a distance.

      Delete
  20. LOL That thing is a little scary...I would run if I was your neighbor ;) lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh good...maybe it will work on him! lol.

      Delete
  21. I love both your cats, fun post!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.thanks, Denise. They are both pretty cute, aren't they? :)

      Delete
  22. Hi Betsy, I think your cat is a little scared but funny LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, he's just for fun. I think he'll end up outside. :)

      Delete
    2. How was the wedding? your mr tell somethig ?

      Delete
    3. He only said it was nice! I need a woman to tell me details. lol. :)

      Delete
    4. oh is true, Well Im sure yourz cookies were amazing!

      Delete
    5. He did bring one home...so I guess it came full circle! haha.

      Delete
    6. yeah I was sure they were nice.
      heres is raining a lot today

      Delete
    7. It's hot and sunny here and very humid. 90 degrees F! I'm inside in the air conditioning, though...I hate to be hot!

      Delete
    8. Betsy Pat doesnt like chocolate? He comment in my blog he doesnt like my recipe LOL because he dont like chocolate

      Delete
    9. He doesn't like any sweets...unless he tried something in NY and changed his mind!

      Delete
    10. I dont like hot too. But thought I love rain today make me sad:(

      Delete
    11. Is OK for this he made these comments!

      Delete
    12. I love rain if I'm inside watching it out the window. :) It always rains on me when I'm running errands, though. haha. I have a tiny umbrella that fits in my purse...just in case! lol.

      Delete
    13. that's ok...I'll eat Pat's piece of cake! I thought it looked amazing!

      Delete
    14. yes the Pat comments are thes etype LOL

      Delete
    15. He likes coffee now, though, did you see? After drinking only apple juice for years! If he likes coffee, I think he will eventually like chocolate. they are very similar to me.

      Delete
    16. I think this travek to NY change his mind LOL is ok he always say when he enjoy something like my pizza or others he said LOL

      Delete
  23. Hi Betsy - what a great find .. I love it - and I know it'll find the appropriate home with you. The 'old man jigging around with his jigsaw making fun things for his grandkids' will be delighted with your appreciation of it. It's such fun .. cheers Hilary

    ReplyDelete
  24. He is absolutely precious! It takes a special kind of person to see the "special" in him and bring him home. I think he does fit into the zoo nicely.

    ReplyDelete

I'm serving coffee! Stay and chat!
And no awards, please! Your comments are my awards!