header

header

Tuesday, September 20, 2011

Double Take

About 2 weeks ago, I saw this new mother cat eating on our back porch. She's come around a handful of times since then. She's completely black with green eyes. She looked like she was nursing a litter of kittens, just by the way her underside looked. Our kittens didn't seem to mind her, except for Whiskers. Maybe it was a girl thing. ha.

Sunday afternoon I happened to look out and see her and then saw Mustache out in the yard with a new kitten. He seemed to be doing a double take like I did. Wow! It looked just like a duplicate, mustache and all!
Awww. Just look at that sweet face! Those eyebrows just crack me up! When the kitten retreated back through the picket fence, Mustache lay down to keep watch. This one looks a little scared! The Mister said he thought he saw a second one with the same markings. Hmm. Something tells me that the same tom cat is the dad again. The Mister said, "OK, Mrs. DooLittle! What are you going to do now?"
Here's Mustache back in May. Awww.

36 comments:

  1. The close up of that adorable face is a prize winning photo!!!

    ReplyDelete
  2. To Cute! the black one with those green eyes very mysterious looking.lol

    ReplyDelete
  3. The Mister thinks both moms look evil. ha.

    ReplyDelete
  4. aww def cute...looks a lot like our new kitten domino...have not forgotten you...pic coming later this week...

    ReplyDelete
  5. hahahahaha oh you were right
    Fun kitty pot tonight.
    What are you going to do now
    As if there are two, could be another couple around to take a bow
    Once they see food
    You'll have a whole brood
    Running up to you each day
    At least 6 will want to play
    Safe bet it's the same dad
    And mom number two doesn't look at all glad..haha

    ReplyDelete
  6. Brian ~ aw...Domino? Can't wait!

    ReplyDelete
  7. Pat ~ yep...it's the dad that needs a trip to the vet
    Too bad he isn't someone's pet!
    lol

    Knew you'd get a kick out of this.
    Black cats with mustaches multiplying like fish...or rabbits...or something!

    ReplyDelete
  8. They must have your house marked as a refuge for homeless mamma cats. :) Sure makes your life interesting doesn't it?

    ReplyDelete
  9. So cute!!! They really do look alike.

    ReplyDelete
  10. Oboy. Sounds like word of mouth in the cat community is that your place is "where it's at" for wild cats.

    ReplyDelete
  11. Oh, what a sweet baby. What are you going to do now? They do seem to be congregating at your place. ;-)

    ReplyDelete
  12. You got milk?

    How adorable. What are you going to do once the weather turns cold? Build a cat house?

    ReplyDelete
  13. Martha ~ I did build a cat house over the weekend...for the four kittens that have grown up here. It's big enough for them, and it's even heated with a heating pad and layers of old towels. :) Not really interested in building a second story. lol...

    ReplyDelete
  14. looks like a handsome traveling man
    is having his way with the locals.
    cute kitties!

    ReplyDelete
  15. Anonymous ~ yep! He is a handsome cat. I've seen him before. But he needs to move on out of the neighborhood! lol...

    ReplyDelete
  16. HaHaHa...Mrs. DooLittle ~ I think the Mister's comment is too funny!!!

    Love your Cat Tales!!!!

    ReplyDelete
  17. the mom kitty looks quite intimidating.

    ReplyDelete
  18. Gorgeous cat !
    Regards from France...

    Pierre
    http://pierre-boyer.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Darling! Who could resist a face like that? Not I! :)

    ReplyDelete
  20. Awwwww what a beautiful mum and what beautiful kitties too!! Awww thank goodness you are there to look out for them!! They're a very lucky family - I hope they continue to thrive!! Take care
    x

    ReplyDelete
  21. Jill ~ me neither! But that was Sunday and I haven't seen them since! He sure was a sweet kitty though!

    ReplyDelete
  22. Words out alright.
    Tell the Mister you are starting a Pet Shop.

    ReplyDelete
  23. I have never seen such sweet eyebrows. His coloring would look so cute with our black and white Boston Terriers. Good thing there are a few states separating us! You are becoming the "Cat Whisperer"! LOL

    ReplyDelete
  24. Anita ~ that is so true! I can just see this little one snuggle up with your dogs!...or riding on a back! lol...

    I need to stop whispering! ha.

    ReplyDelete
  25. You can soon open a cat home Betsy.;) So funny that there is a smaller version out there now.;) And such a cute one additionally.;))
    xoxo

    ReplyDelete
  26. UH OH! Betsy! YOU ARE A CAT LADY! YOU ARE A CAT LADY!

    I saw that all black Momma cat on Mom's side porch. Pretty little thing.

    ReplyDelete
  27. The kitten is ADORABLE. And the mother has a very regal face...not evil...funny : )

    ReplyDelete
  28. How cute! I think they all know where to go to be treated well!!!

    ReplyDelete
  29. yup!! someone definitely got "busy" over there. the resemblance is uncanny!!
    :)~
    HUGZ

    ReplyDelete
  30. aww! That's a micky mouse cat my husband loves

    ReplyDelete
  31. How funny - like déja vu with Mustache, identical twins born months apart. What will you call this one?

    ReplyDelete
  32. i think the father of them all just moved to Montreal!! i saw the spitting image of your cats thursday morning, but i was in a rush to get to work... pity!! you would have found it uncanny. all i can say is that it runs fast and is quite agile.
    :)~
    HUGZ

    ReplyDelete

I'm serving coffee! Stay and chat!
And no awards, please! Your comments are my awards!