header

header

Tuesday, June 13, 2017

I Spy With My Little Eye



At first I thought it was a snake, curled down into 
this old watering can full of pink geraniums!
But looking closer, it was this little toad.
He got an unexpected shower when I watered the
flowers but he didn't seem to mind at all!



He also didn't mind having a conversation with me
and he seems to love having his head rubbed!
I told him to beware of the cats and I'd be back
tomorrow to give him another shower!


44 comments:

  1. Aww, he's so tiny !
    I would think he's a happy little chap, beneath all that green cool foliage, and pleasured with a shower daily from the lady of the manor :)
    ~Jo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Speaking of toads...your frog will be on its way tomorrow! :)

      He did seem very happy...and tame!

      Delete
    2. Well, that was fast !
      Thank you dear, I shall enjoy it.
      Hugs,
      ~Jo

      Delete
  2. Aww - he's pretty cute and he found a nice hiding place. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makes me wonder if I didn't see him before! I might have showered him a few times! haha.

      Delete
  3. Love the toad. We used to have some frogs around that would seranade in the evening...haven't heard them in ages.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We've had some little tree frogs the last few years. So fun to hear them at night...and they hang on the windows and look in...hilarious!

      Delete
    2. Master of camouflage. Bet that surprised you. :)

      Delete
    3. Sorry, commented in the wrong place . . . using my cellphone . . :)

      Delete
  4. Haha, maybe he will tell his toad friends to come over. But beware of the cats, indeed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Every summer I find toad bodies that the cats have gotten. They don't seem to eat them...just play with them til they die. Ugh.

      Delete
  5. What a cutie! Does he has a name? :-) last year we had tons of frogs, baby frogs in the garden ... not a single one this year though but I saw many on our walks with Montik around the lake ... 'thankful thoughts' ... I assume all is well then! :-) hugs Betsy

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...Shall we let Steve name them? :) Yes, all is well....whew!

      Delete
    2. I love good news!! All right, I will ask Steve to name your frog :-)

      Delete
    3. Steve suggests 'Stretch' as a name for Mr. Toad :-) what do you think?

      Delete
    4. Stretch! hahaha...Oh, I love that! He thinks of the best names! Stretch it will be!
      I haven't seen Stretch again but I'll let you know if he shows up again! :) Thanks, Steve!

      Delete
  6. Hi Betsy - so easy for the brain to think 'that' only to find it's something very different. What a delightful little creature ... so pleased you've found him or her? and he'll be kept nice and cool ... with some bathing water from the lady of the house ... a summer photo! cheers Hilary

    ReplyDelete
    Replies
    1. Very true...at first I thought it was a dead leaf from the tree...then a snake....then a toad. haha. It's really hard to see them in the pea gravel in our courtyard...they blend in perfectly!

      Delete
  7. Aw, he's a cutie. And if you're having the heat wave that we are... he will welcome a daily shower!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's been very warm the last few days but today it is storming! Dark as night out there and rumbling thunder. He's on the porch, though, if he's still there. I'll have to check this afternoon to see if he's calling that his permanent toad home.

      Delete
  8. I thought it was a snake in the first photo, too! Could be because we had a giant snake going across our driveway yesterday. LOL! Then, I see them EVERYWHERE! Ha! He sure is a cutie! blessings ~ tanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. A giant snake? Hope you took a picture. haha. We seem to only have the garter snakes here. The cats love to catch them...fearless they are!

      Delete
  9. I'm so glad that you and Mr. Toad had a nice conversation yesterday. He was probably lonely in there among all that green. :) Tell him I said hello today when you give him a shower.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He's going to be the cleanest toad around with all these showers! haha.

      Delete
  10. haha a new addition to the crew
    This one a bit hard to view
    Maybe he has the hiding down
    So he'll survive cat town

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hope he's a smart one
      and avoids being flung
      into the air
      by cats who don't care. lol.

      Delete
  11. Cute little guy. Well, as cute as toads get, I suppose...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Too bad he wasn't a frog with a crown. I would have kissed him. ha.

      Delete
  12. You and your zoo! I've never stroked a toad's head!

    ReplyDelete
    Replies
    1. He loved it...stretched out for more and closed his eyes. :)

      Delete
  13. I love finding the little frogs around our 'estate'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We have a few little frogs..they are much cuter than this toad. haha.

      Delete
  14. Oh my gosh, it did look like a snake, didn't it? Well, glad it's just a toad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes..haha...although snakes don't bother me. Spiders are another story!

      Delete
  15. Loved your little conversation with him . . . I wonder if he replied i 'frog' . . . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, he said, "I toad". haha.

      Delete
    2. lol . . . who was the first to say, "Hop it!" . . . lol

      Delete
    3. Nobody says Hop it here....we're American, not British. hahaha....

      Delete
    4. Lol. . . I see but it might be a British frog on holiday . . :)

      Delete

I'm serving coffee! Stay and chat!
And no awards, please! Your comments are my awards!