header

header

Tuesday, September 22, 2015

Birthday Food


The Mister took me out to lunch today for my birthday.
We almost always choose McCormick and Schmicks when
we go out, and today was no different!

We both had a cup of clam chowder to start.  Yum.

Then here's what I had...pecan encrusted talapia with
fresh green beans and couscous with sweet potatoes.
I've had it before...so delicious! 




The photos aren't too bad for my cell, huh!
I didn't even have to do any editing!

The Mister had his favorite shrimp, fish and fries.
I didn't really mean to cut off his head...haha....I guess
I was more interested in his plate!
Just look at all that crunchy, fried food!  yum!





42 comments:

  1. Replies
    1. It was sooo yummy. I could eat it all again right now! ha.

      Delete
  2. It all looks delicious, Betsy. And my eyes went right to the bread bowl. Yummo! Glad you enjoyed your day. Hugs. Deb

    ReplyDelete
    Replies
    1. A very nice day....gorgeous weather, too!

      Delete
  3. Very nice! Isn't lunch out, just THE best!
    Hope you have a wonderful evening Betsy!
    Happy Birthday!
    Cheers!
    Linda :o)

    ReplyDelete
  4. Oh both look soooooooooooooooooo good. Happy Birthday!!!!

    ReplyDelete
  5. Glad you celebrated with one of your fav meals . . . . . fancy you decapitating the Mister . . lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...good thing he doesn't read my blog...lol...

      Delete
  6. A great birthday lunch for you
    Hope you had/have a great rest of the day too

    ReplyDelete
  7. What a wonderful way to celebrate your birthday.
    The food looks scrumcious.
    I'm getting hungry and it's passed lunchtime and not quite early supper time.
    What to do? Either snack or go for very early supper...(:0)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snack now...haha. If you eat an early supper, in 5 hours you'll be snacking again anyway!~ hahaha....

      Delete
  8. What a fun Birthday lunch. I have to chuckle at the Mister's pure white shirt...I have to put a bib on my dearest..HaHa...The food looks out of this world delicious. I wonder if you could do pecan crusted at home. That sounds so good. I like coos coos too. I would have chosen your meal in a flash.

    Sending love and Birthday wishes to a special girlfriend. Hugs

    ReplyDelete
    Replies
    1. I bet you could do it at home. The pecans were chopped so fine..almost like flour, so much have done it in a food processor. Sure was delish...nice and crispy on the outside. I should try to make it!

      Thanks for the wishes and hugs....I'd never turn down either! haha...

      Delete
    2. I forget to tell you. I was think about your birthday and last night you made it into my dreams. My sister and I were in the parking lot at a grocery store and you came out with your bags. I introduced you to my sister and you said to come on over and if we got there first to just go on in. We did arrive first, and went inside, and a bird was flying around your living room...then I woke up. HaHa. Dreams are a hoot. It was sure nice of you to invite us...I wish I had stayed asleep long enough to have some of your good good. Maybe next dream.....HaHa

      Delete
    3. meant to say good food......

      Delete
    4. Haha...oh, that is so funny! I think dreams are so interesting! I just looked up the meaning of seeing flying birds and it means harmony, joy and love. But....it doesn't say what it means if they are flying inside your house! Maybe that just means it's a zoo! Lol....

      Delete
  9. Glad you had a great birthday lunch with your favorite food and favorite Mister.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "favorite mister"? Just how many misters have you got, young Betsy? Ha

      Delete
    2. Hahaha....oh, that cracked me up! Let's ask Laurie how many I'm allowed to have....

      Delete
  10. Happy belated birthday and nice the mr. bring you to lunch Betsy :)
    Hugs and blessings!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's not belated! It's my birthday all day long! :)

      Delete
  11. Happy Birthday! The food looks great!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Michelle! Yes, it certainly was!

      Delete
  12. Yum! Glad you had a nice lunch!

    ReplyDelete
  13. happy birthday to you!!!
    Lovely yummy lunch!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, thank you...it sure was yummy!

      Delete
  14. Happy Birthday!! Lunch looked delicious!
    and technically....his head IS still in the picture......just really really really tiny lol
    doo :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...well, yes...I guess you're right! Lol.....

      Delete
  15. Hi Betsy - yes - happy birthday ... clam chowder sounds delicious - I'm easing towards supper time .. well tea-time first! Then your telapia looks amazing and such a wonderful idea ... while yes a plate of seafood and fries would be delicious too - now Iim drooling ... !! Lovely to be able to have lunch together ... cheers and here's to lots more - Hilary

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think we should adopt tea time over here! Yes, I do! :)

      Delete
  16. What is couscous anyway? I'm going to have to go look that up. LOL!! I am fine dining challenged. I would love what the Mister is eating though...YUM!!

    ReplyDelete
  17. Happy Birthday to you ! The food you cook always look so good and tasty. I hope you had a lovely time.

    ReplyDelete

I'm serving coffee! Stay and chat!
And no awards, please! Your comments are my awards!