header

header

Friday, June 1, 2012

Slithery Zoo Visitor

So, yesterday I showed you this photo of Domino intently looking at something.


When I saw that he was investigating a garter snake, I had to get my camera and take some photos!


He eventually got bored and left the snake alone.



But he looks like he was still dreaming of what it might have tasted like!
This isn't the first time the cats have played with a snake!
I was wondering if this is the same snake I suspect ate the Cardinal eggs!

59 comments:

  1. OMG Looking ou how are these cats LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. mabe all the animals comment about our ZOO Betsy and want stopping b LOL

      Delete
    2. haha...never a dull moment, you know? :)

      Delete
    3. Always I think the cats are something special!

      Delete
    4. well, they certainly are a lot of fun! I was hoping that snake wouldn't bite him!

      Delete
  2. YIKES I hate snakes. any and all of them freak me out! My mom recently found a FAT 5' black snake in her yard on the farm! She got the neighbor man to kill it. My brother (my parents live with him) knew it was around but left it go because it ate the yucky critters that live on a farm. YUCK! He was wishing they would not have killed it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh my! I'm not scared of snakes. I would have picked him up if I had to. Now if it was a spider, forget it. lol.

      big and black? poisonous? eeew.

      Delete
    2. Not poisonous, thankfully but BIG and BLACK. He slithered up into some Highbush Cranberry bushes and draped over the limbs awaiting his death watching them. evil ha

      Delete
    3. oh, that's kinda creepy! lol...

      Delete
  3. How funny. I love how you just watched and took pictures. (I probably would have rescued the snake instead.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...well, Domino couldn't even get his jaws around the thickness of the snake, so I figured, he wasn't in too much danger. And he really didn't act like he wanted to kill and eat it...just play awhile. lol...

      Delete
  4. oh my...glad it did not bite him you know...haha looks like he had fun for a bit though....now dont give my domino any ideas though...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey, you're rhyming...kind of...haha.

      Delete
  5. Gross, but cool at the same time!

    ReplyDelete
  6. Thank goodness it wasn't a dangerous snake. I'm with you though...I can deal with snakes, not spiders. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. must be their creepy legs...and too many of them! haha.

      Delete
  7. LOL he actually bit it hahahaha
    Oh that made for quite the hit
    Orlin would prob run away
    Then eventually try and play
    Knew it would be fun
    Looks like he really won

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who knows how long that went on
      as I noticed after it was in full song.
      Still fun to watch him poke and play
      I guess it wasn't the snake's best day.
      lol.

      Delete
    2. LOL well I bet he'll never come back
      To your shack
      And tell all his snake freinds
      To avoid such trends
      So that will only help
      So there will be no snakes around to make some yelp

      Delete
    3. haha...yes, the word should be spread
      and cause some dread
      that to enter the zoo
      means you could be lunch, too!

      Delete
  8. well I never thought o f a snake, last night when you mentioned this I was thinking a bee or a bug not a snake, ewwww, we had a male cat with the same markings, such a beauty this kitty is,(without the snake)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Five of the nine cats are black and white...kind of amazing, huh!

      Delete
  9. Oh those are amazing shots. I just love Betsy's Zoo. On my husbands laptop, and not very good at typing on it. More later.

    ReplyDelete
    Replies
    1. How's Lake Tahoe? Beautiful, I'm sure. Hope you're enjoying your vaca.

      Delete
  10. Oh........nice. Hope the snake or any of its friends don't decide to visit you in the house.YIKES!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, with 8 cats guarding the house, I'm not too worried about that. I don't expect any mice ever again, either. haha.

      Delete
  11. What a great set of pictures, he looks so interested in the snake, what about the snake, I am sure he was not too amused by the handling.;))
    Have a great Friday,
    xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was a great toy for a few minutes! ha. I'm glad he didn't want to bring it to me like a trophy. haha.

      Delete
  12. Try as you might, you will never get me to feel sorry for a snake.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, I didn't try...hahaha...notice how I didn't resuce the thing.

      Delete
  13. Cats like sharks like to bite things before deciding whether or not they will eat it. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..eew. At least his bite isn't as deadly. And that snake must not have tasted good since he let him go! Hope the snake doesn't want revenge, either!

      Delete
  14. Hi Betsy!! So good to hear from you! Sorry I've been AWOL for so long. School is really taking all of my time and attention!! What a very pretty snake and these pictures are great! I just love how cats find a way to play with just about anything!

    I hope all is well! Have a wonderful weekend and take care,
    Jen

    ReplyDelete
  15. YUK. That is a pretty big Garter. We have them out here...a LOT of them. The cats kill them and bring them to the porch! GROSS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah...little trophies to make you proud! haha

      hey..thanks for the beautiful eggs! Can't wait to make an omlette with some this weekend!

      Delete
  16. Great pictures! Cats are so cute when they're playing with something, although I really don't like to see any creature tortured. Looks like this snake wasn't ruffed up too much. Just hope that non of your cats tries to bring a snake in the house ... but since you're not afraid of them I guess it wouldn't be a big deal ... lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. We usually scoop up the snake and relocate them before either party is hurt but I just watched this time. I don't think he had any intention of hurting him or he would have. I think he thought the snake was a fun toy. haha. In the house..you know, instead of screaming, I'd just grab my camera! lol. But still eeew...hope it doesn't happen...what if it slithered into hiding? ha.

      Delete
  17. That was fun. Great collage, too.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was rather amusing to watch, too. The curiosity never ends with cats. haha.

      Delete
  18. WOW!! Phew that both animals are ok! LOL!! What great pics!! Yay!! take care
    x

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, they are fine....it was all in fun, I think

      Delete
  19. Domino is so cute! You've taken some wonderful pictures of him.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he is the most leary of us, though. Isn't ready to be friendly with humans yet!

      Delete
  20. I always look forward to seeing your pictures! Always a new adventure! But I hope the subject of this one stays at your end of town!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...are you sure? Maybe Z would like a snake for a pet? hahaha

      Delete
  21. Replies
    1. aren't they? That's the first thing I always notice about him!

      Delete
  22. Hi Betsy .. loved the last two posts and now Domino playing - I presume garter snakes aren't poisonous .. only greedy ones. He's a handsome cat ..

    Oh dear - Alex obsession sounds a little bit much - but I guess it comes with the territory .. but apple pies on the floor - just enjoy the summer ...

    Cheers to you all - I've no idea if cherry pits take ... Hilary

    ReplyDelete
    Replies
    1. that' is my goal, Hilary...enjoy the summer. :) So far, so good...but it's only been one half of a day. lol....

      Delete
  23. These pics are great. I'm a sucker for a good animal pic, and these are fun. My favorite ones are the big one, the watch it and the look it in the eye. Nice job capturing these on camera, I'd be all "get out of there and afraid for the cat, even if it wasn't the first time around.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I probably should have been worried about him getting bit, but I figure with eight cats running around out there, they are going to get into more mischief than I can prevent. I can't stand guard all the time. But I'm probably a little too laid back about it....as you can see, I was happy just to take photos. ha. I do shoo away the raccoons and tom cats because they actually to go on the attack and are mean.

      Delete
  24. EWWWWW...our cats brought us bits of mice,bits of birds...but NEVER snakes...
    I don't think we have any snakes around here...or at the cottage...have never seen any..thank god..
    That litle guy looks a lot like our Buddy visiting.... and like our late great Kramer...
    Pouring rain here today.......good for the gardens...I am hibernating!!

    Cheers!
    Linda :o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I'll show you tonight what Marmy brought me this morning. Eew.

      It's pouring rain here, too....grey and cozy. I'm glad I don't have to go anywhere! And yes, we really needed rain!

      Delete
  25. Betsy is raining there?I think was so hot!

    Nice the kids have holidays is nice to you enjoy!

    ReplyDelete
  26. Looks like the snake might come off worst in that encounter. I'm truly glad I don't have snakes sliding round my house, even harmless ones. Don't envy you that.

    ReplyDelete
  27. I predict that the snake doen't come back into your yard.
    Cat: 1 Snake: O

    How was the first day of summer?

    ReplyDelete
  28. God sure doesn't let you miss much huh? Awesome photos!

    ReplyDelete

I'm serving coffee! Stay and chat!
And no awards, please! Your comments are my awards!